Boka hämtning av paket och pall
Boka hämtning av paket och pall i PostNord Portal Business
Du kan boka hämtning i PostNord Portal Business, med funktionen Boka upphämtning. Du hittar den i vänstermenyn på Portal Business, under rubriken "Skicka & ta emot".
Om du inte vill bli avtalskund eller har tillgång till PostNord Portal och ändå vill ha hjälp, kontakta transportbokningen via telefon 0771-33 33 10.
Riktlinjerna för bokning av pall- och paketgods
- Bokningar om 5 pallplatser/paketburar eller färre kan bokas samma dag före stopptid* för hämtning samma vardag.
- Bokningar om fler än 5 pallplatser/paketburar behöver bokas dagen innan före stopptid* för hämtning nästkommande vardag.
- Bokningar om fler än 18 pallplatser/paketburar, kontakta kundservice på 0771-33 33 10.
*våra stopptider är olika beroende på vilket postnummer du har. Du hittar stopptider för ditt postnummer här. |
Postbehållare
Varje dag kommer många av våra postbehållare på avvägar. Vi behöver hjälp med att få tillbaka dessa. Kontakta oss så hämtar vi behållarna.
Bra att veta om boka hämtningPall och paket klart för avhämtningNär du bokar hämtning ska godset vara emballerat, adresserat och klart för omedelbar avhämtning. Kolli-ID och frakthandlingarVarje kolli ska vara adresserad med en av PostNord godkänd adresslapp. En frakthandling med kolli-ID eller fraktsedelsnummer ska vara bifogat varje sändning. Bli kund och få kundnummerFör att kunna boka hämtning måste du vara avtalskund. |
Har du redan ett konto?
Har du redan tillgång till PostNord Portal Business – logga in.
Har du inget konto?
Om du redan är avtalskund men inte har tillgång till portalen, kan du skapa ett konto. Om du inte är avtalskund får du automatiskt tillgång till portalen när du