Vi hjälper dig med affärskommunikation
En del information behöver finnas lättillgänglig oavsett var mottagaren befinner sig, medan annat ska vara lätt att spara. Olika kanaler passar bra för olika syften – det viktigaste för att uppnå önskad effekt är att känna till mottagarens preferenser.
Med PostNords olika tjänster kan du analysera dina målgrupper och sedan välja vilken tjänst som passar bäst för just dina utskick.
Analysera din målgrupp och låt syftet styra
Ingen enskild kommunikationskanal är rätt för alla budskap till alla människor vid alla tillfällen. Men att kommunicera i flera kanaler med delvis olika innehåll är ett säkert sätt att skapa lojalitet, bygga varumärke och inspirera till köp. Vi är experter på att analysera ditt företags kunddata och se till att ni kommunicerar med varje kund på precis det sätt de själva föredrar. Det kan handla om direktreklam, kundklubbsbrev, fakturor, kontobesked eller en digital signering av ett avtal. Oavsett så kommer ni kunna ge era kunder en bättre upplevelse och en mer enhetlig bild av ert företag. Samtidigt får ni möjlighet till högre effektivitet och ökad försäljning.
Har du till exempel behov av att spåra dina brev eller att mottagaren kvitterar försändelsen innan utlämning? Eller vill du få in svar på erbjudanden och intresseanmälningar? Välj det som passar bäst för ditt företag bland våra tjänster.
De vanligaste verktygen och tjänsterna inom Affärskommunikation
We Mail Multikanal
När du vill ha möjlighet att välja mellan fysisk och digital kommunikation.
1:a-klassbrev utrikes
När du vill skicka ett vanligt brev till utlandet.
Ekonomibrev
Ekonomibrev kan väga upp till 2 kilo och kommer fram inom fyra arbetsdagar i Sverige.
Brevet
Så använder du brevet i din affärskommunikation. Med våra olika brevtjänster kan vi hjälpa dig att nå ut till hela Sverige.
Scanning
Vill du ta emot ditt företags brev i ett samlat flöde? Då kan vi hjälpa dig via vårt digitaliseringsföretag PostNord Scanning.