Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Anpassa din checkout för utländska kunder

När du skickar paket med MyPack Home och MyPack Collect till kunder utanför Norden så tar vår samarbetsparter över vid landsgränsen och paketet levereras av dem.

PostNord samarbetar med den globala logistikaktören GeoPost, fd DPDGroup. Det innebär att slutleverans till kunden görs av en lokal välkänd transportör i kundens land. I checkouter som riktas till länder utanför Norden bör därför logotyp och namn från leverantören i det landet visas (i de flesta fall DPD). Även länkning till spårning av paket bör anpassas så att de leder till respektive lands spårningstjänst.

För att hitta vilket varumärke som gäller för vilket land, se GeoPosts webbplats.

Spårning

Mottagare utanför norden vill använda spårningstjänster i sitt land, inte PostNords spårningstjänster. Här är exempel på format på direktlänkar till paketspårning för dina kunder i

  • Tyskland: https://tracking.dpd.de/status/de_DE/parcel/xxxxxxxxxxxxxx
  • Polen: https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?p1=xxxxxxxxxxxxxx
  • Nederländerna: https://www.dpdgroup.com/nl/mydpd/my-parcels/incoming?parcelNumber=xxxxxxxxxxxxxx
  • Storbritannien: https://track.dpd.co.uk/parcels/xxxxxxxxxxxxxx*verification-vcode
  • Frankrike: https://www.chronopost.fr/tracking-no-cms/suivi-page?listeNumerosLT=xxxxxxxxxxxxxx

För mer detaljer eller format i andra länder, se Geoposts webbplatser för respektive land.

Loggor för nerladdning

När du skickar paket med MyPack Home och MyPack Collect till kunder utanför Norden bör logotyp och namn från transportören i mottagarens land visas i checkouten.