Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Effektmätning

En effektmätning ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.
Kom igång genom att kontakta oss

Gör en effektmätning och lyckas ännu bättre med din nästa kampanj

Har du koll på hur väl dina kampanjer tas emot av dina kunder? Vet du till exempel varför vissa är intresserade av det du säljer, medan andra inte är det? Vi kan hjälpa dig mäta effekten av dina kampanjer för att ge dig en insikt i hur väl din kampanj fungerat.

När du gör en Effektmätning får du en fördjupad bild över hur många som sett din kampanj, hur intresserade de är av det du säljer och om de kommer att nyttja ditt erbjudande.

Inför nästa kampanj kan du, med resultatet av mätningen som grund, göra ännu bättre målgruppsanalyser. På så vis kan du vässa ditt budskap så att det verkligen intresserar och engagerar din målgrupp och ger dig ännu bättre effekt.

Mätningen svarar på hur dina mottagare

  • tagit emot och läst utskicket
  • upplevt erbjudandet/informationen
  • agerat sedan man läst utskicket, exempelvis chattat, löst in kupong eller sökt information på nätet.

I den fördjupade mätningen tillfrågas mottagarna även om

  • uppfattning av ditt företag
  • intresse för ditt företags produkter och tjänster
  • de är kunder till ett annat företag i samma bransch
  • vem de är (kön och ålder)
  • de är mottagare av oadresserad direktreklam
  • de har läst hela utskicket.

Så här går mätningen till

För att göra mätningar kan man välja mellan att göra en onlineundersökning eller en postal undersökning. Vilken version som är lämplig beror dels på hur många som tagit emot kampanjen, men också på hur många frågor man vill ställa. Resultat från mätningen av din kampanj jämförs med OBS-värde från tidigare kampanjer i vår databas för att se hur effektiv kampanjen var. Analysen presenteras i en skriftlig rapport.

Kostnad

Priset varierar beroende på mätningens omfattning. En mätning kostar från 15 000 kronor.

Kom igång med kund- och kommunikationsanalyser

Är du avtalskund kan du beställa tjänsten genom din säljare. Fyll annars i dina uppgifter så kontaktar vi dig och berättar mer om vilka analystjänster vi kan erbjuda.

Relaterade tjänster

Adresser

Köp adresser till ditt utskick och håll ditt kundregister uppdaterat med hjälp av våra tjänster Adressköp och Adressinformation. 

Mer om Adresser

Kundanalys

När du vill ha bättre insikt om din kundbas.

Mer om Kundanalys

Svarsanalys

När du vill förstå vilka kunder som svarade på ditt utskick.

Mer om Svarsanalys