I samband med en DR-kampanj finns det ofta en förväntan på respons från dina mottagare. Investeringen bör betala sig i form av en konvertering, t ex. sålda varor, nya medlemmar eller abonnenter. I Svarsanalys jämförs adress- eller postnummerurvalet med de svar du har fått in efter genomförd kampanj. Med den insikt du får av analysen, kan du optimera och få bättre effekt vid nästa kampanj.
För att få ut så mycket som möjligt av analysen så behöver vi information om urvalet samt en svarsfil med
- adressinformation
- KundID. Ett unikt kundnummer kan vara till stor hjälp för att identifiera kunder som bytt adress.
Analysen presenteras i en skriftlig rapport samt med en personlig presentation.
Exempel på innehåll i rapporten
- Hur stor andel har svarat i förhållande till utskickets omfattning?
- Vilka är kunderna som har svarat?
- Var och hur bor kunderna?
- Vilken livsfas är kunderna i?
- Vilket konsumtionsmönster har kunderna?
- Vilka aktiviteter och intressen har kunderna?
- Vad har kunderna för åsikter och värderingar?
- Vill kunderna ha reklam eller inte?
- Hur ser kundernas innehav ut av bil, båt, fritidshus etc?
- Varifrån kommer kunderna och vad har de för politiska åsikter?
- Vilka medie- och internetvanor har kunderna?
Kostnad
Du får en analys och en rapport baserat på analysen för 27 500 kronor, exkl. moms.
Kom igång med kund- och kommunikationsanalyser
Relaterade tjänster
Adresser
Köp adresser till ditt utskick och håll ditt kundregister uppdaterat med hjälp av våra tjänster Adressköp och Adressinformation.
Mer om AdresserE-handelsanalys
Vill du förbättra din E-handel? Vårt eget analysverktyg gör det möjligt för dig som företag att få större kännedom om dina kunder.
Mer om E-handelsanalys