Från digitalt till tryckt – kommunicera med kunderna på deras villkor
Skickar du regelbundet mindre utskick som till exempel fakturor, kontobesked eller myndighetspost till dina kunder? Då vet du säkert också att dina kunder gärna vill välja om de ska få information från dig i sin fysiska brevlåda, till sin internetbank, digitala brevlåda eller sitt eArkiv. Med vår tjänst We Mail Omnichannel kan du enkelt tillgodose kundernas önskemål.
Med We Mail Omnichannel kan du enkelt börja kommunicera digitalt i flera olika kanaler. Tjänsten innebär att dina kunder får information från dig precis på det sätt som de själva valt. Digitala utskick levereras till vald digital kanal, exempelvis till deras internetbank eller digitala brevlåda, och fysiska utskick levereras till mottagarens fysiska postlåda.
Förutom att du får nöjdare kunder sparar du både tid och pengar eftersom tjänsten hanterar alla digitala kanaler samt erbjuder bra portopris även vid små volymer.
Så här går det till:
- Du skickar en digital fil till oss med mottagaradresser och all övrig information som ska vara med i utskicket.
- Vi omvandlar denna fil till ett fysiskt, eller digitalt utskick och skickar den vidare till de mottagare vi fått av dig.
- Vi tar sedan hand om utskrift, kuvertering och utdelning till mottagarna på det sätt de valt att få sina utskick från dig.
- Om tillval av digitala kanaler har gjorts så sorterar vi och skickar ut valda brev digitalt.
Vad ingår i tjänsten?
I tjänsten ingår utskrift, kuvertering och porto. Utöver det erbjuds följande digitala kanaler som tillval:
Digitala brevlådor – förmedling till digitala brevlådor som Kivra, eBoks och Mina Meddelanden.
Internetbankfaktura – lagring och betalning av faktura i internetbank. Administration för anmälan och avanmälan samt ett webbverktyg för att följa upp hela flödet.
eArkiv – säker lagring av alla typer av dokument i elektroniskt arkiv. Snabb, flexibel och kostnadseffektiv tillgång till dokument dygnet runt.
Möjlighet finns att lägga till responshantering för att få in svar från mottagarna.
Tjänsten hanterar även elektroniska fakturor till företag, exempelvis Svefaktura och PEPPOL BIS Billing 3.
We Mail Omnichannel – bra både för dig och kunden
Dina mottagare får:
- själva välja hur de vill ta emot information från dig – digitalt eller i pappersformat
- ökad möjlighet till dialog med dig
- relevant information från dig i rätt tid på det sätt de själva valt.
Du får:
- möjlighet att kommunicera digitalt och fysiskt med mottagare i hela Norden
- nöjdare mottagare av dina utskick
- högre effektivitet
- ökad försäljning.
Så kommer du igång med We Mail Omnichannel
För att bli ansluten till tjänsten We Mail Omnichannel behöver du ett avtal med oss. Kontakta oss för mer information.
Så snart du är avtalskund sätter vi upp behövliga flöden och rutiner och testar att allt fungerar som det ska. Det tar normalt mellan 14 dagar och en månad att komma igång med tjänsten.