Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Collect in Store

Med Collect in Store ger du kunden möjlighet att hämta den e-handlade varan i din butik.
"Låt dina e-handelskunder hämta varan direkt i din butik."

Låt dina e-handelskunder hämta varan direkt i din butik

Allt oftare vill konsumenter som handlar på nätet hämta varan direkt i butiken. Med tilläggstjänsten Collect in Store ger du dina kunder den möjligheten, utan att det krävs stora investeringar för dig. Du får tillgång till en komplett lösning som hanterar ”Hämta i butik” och kommer igång utan att du behöver bygga ett eget system.

Collect in Store bygger på appen PostNord Retail Agent som du kan ladda ner för Android och iOS. Genom att använda en telefon eller surfplatta kan du enkelt skanna in paket till butiken, vilket genererar en avisering till din kund. Vid utlämning skannas mottagarens ID-handling, och det finns även stöd för att ta emot returer.

Collect in Store kan kopplas till följande tjänster:

  • MyPack Collect
  • Parcel

Så använder du Collect in Store:

  1. Ladda ner appen PostNord Retail Agent.
  2. Lägg till dina butiker som leveransval i webbutiken.
  3. Meddela PostNord vilka dina butiker är och när de har öppet (PostNord skickar inte ut sms till mottagarna när din butik är stängd).
  4. När kunden väljer att hämta paketet i butiken kommer din butiks adress att stå som utlämningsställe.
  5. Du kan antingen lämna paketen till PostNord tillsammans med övriga MyPack eller skicka dem tillsammans med andra butiksleveranser.
  6. När paketet når din butik skannas det av personalen, och då genereras ett sms till kunden.
  7. Om kunden inte hämtar paketet skickas en påminnelse efter tre dagar och en brevavisering efter sju dagar.
  8. När kunden befinner sig nära din butik får den även påminnelse via push-notiser i PostNord-appen.
  9. Kunden har som vanligt möjlighet att spåra paketet och kan lämna feedback på leveransupplevelsen när paketet är hämtat. Precis på samma sätt som om leveransen gått till ett ombud.