Fler konsumenter väljer paketbox
De senaste åren har paketboxar blivit allt mer populära som ett smidigt leveransalternativ. Att erbjuda paketboxar i e-handelns checkout är ett sätt att möta konsumentens behov och efterfrågan.
Smidiga returer
En viktig aspekt för konsumenter som handlar online är att kunna göra en smidig retur – om det behövs. Erbjuder din e-handel våra paketboxar som leveransalternativ så kan konsumenten både hämta och returnera sina varor i dem.
Minskad miljöpåverkan
Alla våra leveranser till paketbox i Sveriges tolv största kommuner är fossilfria, och senast 2027 är hela last-mile fossilfri. Dessutom finns paketboxar ofta på promenadavstånd från hemmet, eller på andra ställen där människor ofta är på språng.
Är du mark- eller fastighetsägare?
Hållbart och populärt leveransalternativ
För dig som driver en e-handel finns det flera fördelar med att erbjuda PostNords paketboxar som leveransalternativ. Vi har ett stort nät av paketboxar över hela landet, vilket gör det till ett smidigt leveransalternativ för alla dina kunder – från söder till norr.
Våra paketboxar står både utomhus och inomhus. Det är flexibelt att hämta och returnera paket dygnet runt utan att behöva tänka på varken kö eller öppettider.
Att erbjuda paketbox som leveransalternativ till dina e-handelskunder är också hållbart. PostNords transporter minskar samtidigt som konsumenterna slipper ta bilen för att hämta ut sina paket. Detta eftersom paketboxarna finns samlade nära hemmet eller i områden där människor rör sig. Läs mer om PostNords arbete med att minska utsläppen från e-handel.
Inte nog med det så är paketboxar ett populärt leveransalternativ hos konsumenter – fler och fler väljer paketbox i e-handelns checkout.
Erbjud paketboxar som leveransalternativ
Låt dina e-handelskunder hämta paket i en paketbox nära hemmet. Våra paketboxar som är placerade utomhus är tillgängliga dygnet runt. Om paketboxen är placerad inomhus gäller samma öppettider som för fastigheten den står i.
Dina kunder kan enkelt söka på våra paketboxar för att hitta närmaste Paketbox. För att hämta paketet i paketboxen behöver konsumenten PostNord App och Mobilt BankID för säker identifiering.
I din e-handels checkout:
- Du som e-handelsföretag visar paketbox som ett val i din checkout.
- Paketboxen visas separat eller med övriga serviceställen via PostNords API:er.
- Konsumenten väljer MyPack Collect som tjänst och aktuell paketbox som utlämningsställe.
- För leverans till våra paketboxar behöver din e-handel erbjuda MyPack Collect ihop med tilläggstjänsten ”Valfritt hämtställe” (tilläggstjänst kod 77).
Lägg till PostNords API i din kassa
Välj mellan två av våra API:er, Delivery Options (DO) och Service Poinst V5.
Är du ett e-handelsföretag och vill veta mer?
Är du ett e-handelsföretag och vill veta mer om hur du kan erbjuda dina konsumenter att kunna hämta sitt paket i paketboxen? Lämna dina uppgifter via formuläret så kontaktar vi dig.