Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge

Mottagarmakt – en rapport om hur mottagarna helst vill ta emot sin kommunikation

Välkommen att anmäla dig till vårt webbinarium

Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot reklam och affärskommunikation – och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.

Det har aldrig tidigare funnits så många kanaler att välja mellan när något ska kommuniceras. Inte heller mottagarna har tidigare haft tillgång till den mängd av olika informationsvägar som finns i dag.

Webbinarium – presentation av rapporten Mottagarmakt 2025

Antalet kommunikationskanaler ökar och det kan kännas svårt att veta vilka som är rätt för dig och dina kunder. Rapporten Mottagarmakt tas varje år fram av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot reklam och affärskommunikation.

Nytt för i år är att tidningar (magasin och lokala gratistidningar) också finns med i kartläggningen. Vi har också frågat om e-handel och hur man vill ha kommunikationen från kundklubbar. Du är varmt välkommen till presentationen av rapporten Mottagarmakt 2025. Thomas Klamell och Leif Holm från PostNord presenterar rapporten och diskuterar och analyserar slutsatser från den tillsammans med en panel som består av av Fabian Sivnert, Senior Operations & Logistics Manager, Uber Eats Sweden. Ann-Louise Kleen, Vice ordförande, Gratistidningarna, vd Din Lokaltidning samt Linn Bjurek, Projektledare E-barometern, PostNord.

Webbinariumet äger rum den 13 maj mellan klockan 10.00 - 11.30. Du kan anmäla dig via formuläret längst ner på sidan.

Anmäl dig till Mottagarmakt 2025