Mottagarmakt – en rapport om hur mottagarna helst vill ta emot sin kommunikation
Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor
Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar Sifo och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot reklam och affärskommunikation – och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.
Det har aldrig tidigare funnits så många kanaler att välja mellan när något ska kommuniceras. Inte heller mottagarna har tidigare haft tillgång till den mängd av olika informationsvägar som finns i dag.
Webbinarium – presentation av rapporten Mottagarmakt 2024
Under ett webbinarium den 4 juni presenterade vi rapporten Mottagarmakt 2024. Rapporten tar PostNord fram tillsammans med Kantar SIFO och vi frågar hur mottagarna vill ta mot olika typer av kommunikation i olika kommunikationskanaler. Vi ställer frågor om kundklubbar, e-handel och om reklam och administrativ kommunikation. Tidningar (magasin och lokala gratistidningar) är ett nytt område för i år för Mottagarmakt. Thomas Klamell och Leif Holm från PostNord presenterar rapporten och diskuterar och analyserar slutsatser från den tillsammans med Annette Tannerfeldt, CEO, Swedma. Niklas Laninge, CEO, Nordic Behaviour Group, Annika Grumert Klang, CEO, Oculos AB, Charlotte Danielsson, Client Manager, Kantar Media.