PostNord och Axfood i stor satsning på paketboxar
PostNord och Axfood utökar nu sitt samarbete gällande paketboxar vid Axfoods dagligvarubutiker runt om i Sverige. Avtalet är ett viktigt steg i att möta den ökande efterfrågan på flexibla leveransalternativ, både från e-handlare och konsumenter.
– Vi är mycket glada över att fördjupa vårt samarbete med Axfood som är en av de främsta aktörerna inom svensk dagligvaruhandel. Paketboxarna är uppskattade och gör det möjligt för konsumenter att hämta sina paket när det passar dem bäst. Att de nu blir fler förstärker både kundupplevelsen och tillgängligheten, säger Mathias Olsson, Chef Ombud & Boxar PostNord Sverige.
Hur varan ska levereras är det viktigaste för konsumentens leveransupplevelse och paketboxar växer i popularitet. När kunderna besvarar frågan om vilket leveransalternativ de föredrar uppger 23 procent att de föredrar paketbox enligt den senaste E-barometern som presenterades under september.
PostNord och Axfoods paketbox-samarbete började som ett pilotprojekt och idag har 62 av Axfoods butiker, som innefattar bland annat Hemköp och Willys, PostNords paketboxar. Nu växer samarbetet och fler paketboxar kommer att placeras i anslutning till Axfoods butiker.
– Paketboxar är ett eget leveransalternativ i checkout hos e-handlarna och kompletterar våra bemannade ombud i butikerna på ett bra sätt. Det ger kunderna en större valfrihet och flexibilitet när de hämtar ut sina e-handlade varor i samband med att de besöker Axfoods butiker, säger Mathias Olsson, chef Ombud & Boxar PostNord Sverige.
Överenskommelsen innebär att PostNord ytterligare stärker sitt erbjudande inom Out of Home, där ombud och paketboxar ingår.
– Vi vill att våra paketboxar finns där folk rör sig i vardagen. Paketboxarna gör det enklare för konsumenterna att uträtta sina ärenden och bidrar samtidigt med fler besök till butikerna där de är placerade. Ett upplägg som alla tjänar på, säger Mathias Olsson.
Bilder
Senast uppdaterad: