Nu har PostNord en digital lösning för dina returer
Nu kan du få hjälp av oss att sätta upp en brandad och anpassad retursida för din sajt. Konsumenten får därmed ett snabbt och smidigt sätt att själva skapa en QR-kod för sin retur och du slipper lägga tid på kundservicefrågor.
Den nya lösningen eliminerar också onödiga kostnader för utskrift av retur-etiketter som aldrig används.
– Den här digitala returlösningen är perfekt för e-handelsföretag att prenumerera på, säger Mathias Billing, produktutvecklare och testspecialist.
Ja, det verkar onekligen enkelt när han förklarar den nya, digitala returlösningen:
- Vi sätter upp en anpassad retursida åt din webbplats.
- Du länkar till sidan från dina kanaler.
- På denna sida kan din kund fylla ut information och få en QR-kod för retur på direkten via sms/email och PostNord App.
- Ingen utveckling krävs från dig och ingen kundservice behövs för att skapa returer.
Enkelt för dig som företagskund
Som kund till oss behöver du nästan inte göra någonting – bara dela ditt företags logotyp samt bestämma vilken information som ska visas för dina kunder.
– Det går att boka demo för uppsättning och det går att prova tjänstens kostnadsfritt i 60 dagar, säger Mathias Billing och fortsätter:
– Vi utvecklar tjänsten ständigt med nya funktioner och tjänster. Förutom att du kan skapa en QR-kod har den även stöd för pdf till de länder som inte kan hantera QR-koder på serviceställe. I dag har vi stöd för att lämna in med QR-koden i Sverige, Danmark och Norge. Det senaste vi jobbar med är att bygga in stöd för tjänsten Return Pickup, vilket innebär att vår chaufför tar med sig en returetikett.