Med Revive Retail kan e-handlare sälja varan igen – och igen
Från lansering till PostNord Retail Day på ett drygt år – och snart kanske global lansering.
– Vi hjälper e-handlare att ta tillbaka begagnatförsäljning från andra plattformar, säger Revive Retails vd och medgrundare Karin Rehnberg.
Det är nog inte många inom e-handelsbranschen som missat Revive Retails raketutveckling. Start 2023 och redan i september 2024 fanns företaget med i PostNord Retail Day och Draknästet. Det senare blev en riktig succé med drakar som stod på rad för att investera – 600 000 kronor totalt från fyra investerare.
– Vi tror att det gick bra i Draknästet för att vi har en tydlig vision, man ser att vi brinner för det vi jobbar med och att vi löser ett stort problem på ett smart sätt. Det gjorde att drakarna ville hänga med på vår resa, säger en leende Karin Rehnberg, Revive Retails medgrundare och vd.
För de som mot förmodan ändå missat Revive Retail, vad är det?
– Revive Retail är en startup som hjälper e-handlare och varumärken att integrerar begagnat på sina sajter. Företagets smarta lösning är en ”plug and play” där privatpersoner säljer begagnat på e-handlarnas befintliga sajter. Produkterna kan säljas för upp till 80 procent av nypriset – och av totalpriset får den säljande privatpersonen 70 procent, e-handlaren 20 procent och Revive Retail 10 procent. Köparen å sin sida får den begagnade varan till ett bra pris och bidrar till ett hållbart samhälle.