Skicka Direkt Business sparar tid och gör onlineköpen enklare
Vill du spara tid och därmed indirekt kunna fokusera mer på ren försäljning – då är PostNords Skicka Direkt Business rätt för ditt företag.
Det blir smidigt både för dig och dina kunder tack vare enkla onlineköp av frakt och automatisk orderkoppling till stora e-handelsplattformar.
PostNord Skicka Direkt Business lanserar hela tiden nya orderkopplingar för fler e-handelsplattformar. Prestashop och Klarna Checkout är två exempel och runt hörnet väntar WooCommerce, Shopify och Magento.
– Det innebär att Skicka Direkt Business är kompatibelt med majoriteten av de e-butiker som vill att ordrar ska läggas hos PostNord automatiskt när deras kunder gör ett köp, säger Anna Andelius Åström, Go To Market Owner på PostNord.
Automatisk leverans med orderkoppling
Orderkopplingen till Skicka Direkt Business gör att e-handelsföretag automatiskt kan beställa leverans av en kunds vara så fort köpet gjorts i företagets checkout.
– Du ställer inledningsvis in vilka fraktval som ska finnas valbara i din checkout och hur de ska fungera – och sen behöver du bara att skriva ut fraktsedlarna och boka upphämtning.
Risken för fel i ordern minimeras
Skicka Direkt Business kan ha stora effekter på verksamheten.
– Som företagare sparar du tid och kan enkelt skriva ut fraktsedlar själv eller direkt hos ombud. Och när du satt upp dina vanligaste fraktprodukter och mottagare så går det ännu snabbare, samtidigt som du bara betalar för de fraktsedlar du faktiskt använder. Dessutom minskar riskerna för fel i de lagda ordrarna när allt sker automatiskt via orderkopplingen, säger Anna Andelius Åström och fortsätter:
– I slutändan innebär Skicka Direkt Business nöjdare e-konsumenter och gladare företag.
Övriga fördelar med Skicka Direkt Business
|
De som vinner på Skicka Direkt Business
|