Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
Hemleveranser

Smarta hemleveranser till dina kunder

Hur vi vill ha våra varor levererade kan förändras snabbt. Bekvämlighet blir viktigare och i dagens exceptionella läge kring covid-19, efterfrågar allt fler leverans hem. Nu ökar också behovet av hemleveranser utan kvittens.

Enligt E-barometern årsrapport 2019 är det fler än någonsin som handlar på nätet. Rapporten visar att hela 70 procent av svenskarna i åldern 18–79 år har e-handlat under en genomsnittlig månad. Men trots att sex av tio e-handlade paket går till ett utlämningsställe ökar nu efterfrågan på hemleveranser.

Leverans ända hem

Mer än var fjärde konsument i undersökningen vill helst få varan levererad till sin postlåda eller fastighetsbox. I spåren av covid-19 efterfrågar många konsumenter även att paket lämnas utanför dörren, utan kvittens när ingen är hemma. Om man inte känner sig trygg med att lämna hemmet men ändå väljer att få leverans till ett av våra serviceställen, så kan man be en närstående om hjälp att enkelt hämta ut sitt paket på servicestället genom att använda PostNord App och BankID och vidarebefordra den digitala avin till den som ska hämta ut paketet.

Varför hemleveranser?

Leverans hem handlar för konsumenterna om bekvämlighet. Hemleveranser skapar en e-handelsupplevelse som möjliggör att konsumenten blir nöjd och handlar igen, det vill säga det bidrar till en stabil konvertering, minskad kostnad för att värva nya kunder och därigenom en snabbare ROI (Return of Investment).

PostNord erbjuder leverans vid dörr, varje dag, till Sveriges alla hushåll.

3 fördelar med Varubrev och leverans till postlåda eller fastighetsbox

  1. Varubrev möter konsumenternas krav på bekvämlighet.
  2. Det är en enkel, smidig och prisvärd lösning för en snabb leverans av e-handlade varor.
  3. Med tillvalet ”Leverans vid dörr” för Varubrev möts konsumenternas behov av bekvämlighet för försändelser som inte kan utdelas i mottagarens brevlåda.

Läs mer om Varubrev

3 fördelar med MyPack Home

  1. Snabb hemleverans vid en tidpunkt som konsumenten själv får välja.
  2. Möjlighet för konsumenten att själv hämta paketet på ett av PostNords många serviceställen om behov finns.
  3. Leveranstrygghet för konsumenterna genom: generella trackinghändelser, PostNords tracking-sidor om försändelsens leveransstatus via Postnord App samt ett löpande informationsflöde pushat till mottagaren om försändelsens leveransstatus.

Läs mer om MyPack Home

Mer om hemleveranser

 
Peter Hesslin, chef för logistik och e-handel, PostNord.

Rekordsiffror när vi vill ha leveranser hem

När svenskarna tvingas stanna hemma är varor till dörren ett efterfrågat alternativ och PostNord vittnar om rekordsiffror för hemleveranser.

Läs mer om hemleveranser i coronatider

Arne Andersson är expert på e-handel hos PostNord.

Inga hemleveranser är gratis

Företag börjar erbjuda fri hemleverans i spåren av coronakrisen. Men det kan få förödande konsekvenser, menar Arne Andersson, e-handelsexpert på PostNord.

Mer om konsekvenserna av fria hemleveranser