Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
Artiklar/Logistik

Så kan dina kunder skicka returer smidigare

Klurigt med returer? Inte längre. Nu går det att använda PostNord som returpartner oavsett vem som stod för den första leveransen.
Tjänsterna Return Drop Off och Return Pickup gör det enklare än någonsin.

Det är vanligt att mottagarna tycker det är besvärligt med returleveranser av en vara. Inte bara det tråkiga beslutet att behöva skicka tillbaka det man beställt, utan även själva hanteringen och osäkerheten kring var paketet ska lämnas.

Men, nu är det enklare än någonsin. Oavsett vilken leverantör som stått för den ursprungliga leveransen går det att använda PostNord som returpartner. På så sätt kan mottagarna använda hela vårt marknadsledande nät av ombud och välja det inlämningsställe som ligger allra mest passande för returleveransen.

Snabbt och hållbart med QR-kod

Och själva hanteringen är också smidig.

– Vi kan ta hand om alla sorters returer inom Sverige. Returen kan lämnas in hos ombud eller bokas för upphämtning. Vi har även tjänsten print label som möjliggör retur utan fraktsedel. Mottagaren får då en QR-kod från avsändaren, som printas hos ombudet alternativt att chauffören tar med sig en utskriven fraktsedel i samband med upphämtning av returen, säger Morgan Ringkvist, QA-specialist på PostNord.

Går att boka upphämtning

Returtjänsterna heter PostNord Return Drop Off och PostNord Return Pickup. Båda dessa kan användas med print label och print label return.

Gäller det gods som väger upp till 35 kg så passar tjänsten Return Pickup, och du kan erbjuda dina kunder att boka upphämtning av returen. Det hela sker väldigt smidigt via bokningssidan hos Skicka Direkt Business och har din kund ingen möjlighet att skriva ut returinformationen så finns en tilläggstjänst som gör att vår chaufför kan ta med sig en fraktsedel. För tyngre gods som Pall och Groupage så används en tilläggstjänst som heter Returupphämtning.

Du kan använda returtjänsterna med eller utan Skicka Direkt Business, och mer information hittar du bland företagstjänsterna i PostNord Portal Business.

PostNord Return Drop Off
PostNord Return Drop Off