Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge

PostNords företagscenter förändras

Här förklarar vi vad förändringarna betyder för dig som är privatkund.

På PostNord arbetar vi hela tiden med att utveckla våra tjänster, så att de är relevanta för både mottagare och avsändare. I dagsläget kanske du går till något av våra företagscenter när du exempelvis ska skicka paket eller köpa frimärken.

Det här kommer att förändras framöver. Vissa företagscenter stänger, medan andra flyttas. Anledningen är att vi, precis som alla kommersiella företag, måste anpassa våra tjänster efter kundernas behov. Och i dag föredrar många att använda sig av andra lösningar än att gå till företagscenter.

Vi förstår att denna förändring kan låta opraktisk för dig som kund. Men många av tjänsterna som finns på dagens företagscenter erbjuds också hos våra ombud. Dessutom har de bättre öppettider. På den här sidan ser du var det finns ombud och företagscenter, samt deras öppettider.

Andra ärenden kan du snabbt och enkelt sköta online istället.

Läs mer här nedan.

Tjänster hos ombud 

Våra ombud erbjuder flera av de tjänster som finns hos dagens företagscenter. Exempelvis dessa:

  • Köp av frakt och inlämning av paket.
  • Möjlighet att lämna in vanliga brev och köpa frimärken.
  • Möjlighet att köpa färdigfrankerade vadderade kuvert och boxar för smidig frakt.

Tjänster på postnord.se 

Ska du skicka ett brev eller paket? På kopfrakt.postnord.se kan du betala för frakten, både in- och utrikes. För utrikes frakt kan du även få tullhandlingarna ifyllda. När du betalat får du en QR-kod som du kan visa upp hos ditt ombud, för att få fraktsedeln utskriven.

På hemsidan kan du också köpa digitala frimärken. Då får du en kod som du helt enkelt skriver på ditt brev, innan du postar det på en gul brevlåda.

Dessutom kan du beställa hem frimärken och förpackningar med förbetalt porto, samt filateliprodukter.

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar om förändringarna eller våra tjänster? Du är alltid välkommen att kontakta på PostNords kundservice på 0771-33 33 10.