Nytt kundmöte
Vi på PostNord arbetar kontinuerligt med att säkerställa att vi erbjuder attraktiva och relevanta tjänster för mottagare, såväl som för avsändare. I dagsläget sker vissa av våra kundmöten på våra företagscenter, som ofta är placerade där vi redan har annan funktion, exempelvis brevbärarkontor.
Som andra kommersiella bolag måste vi anpassa vår verksamhet till våra kunders efterfrågan och köpmönster. De fallande brevvolymerna gör det nödvändigt för oss att rationalisera vår verksamhet till en förändrad efterfrågan.
Detta gör att tjänster som tillhandahålls på vissa företagscenter kommer att förändras.
På den här sidan kan man söka efter var det finns ombud och företagscenter samt deras öppettider:
Tjänster hos ombud
Hos våra ombud erbjuds många av de tjänster som finns på dagens företagscenter och med bättre öppettider, exempelvis:
- Köp av frakt och inlämning av paket.
- Du kan lämna in vanliga brev och köpa frimärken.
- Du kan köpa färdigfrankerade vadderade kuvert och boxar för smidig frakt.
Tjänster på postnord.se
På kopfrakt.postnord.se kan du betala för frakten, både in- och utrikes. För utrikes frakt kan du även få tullhandlingarna ifyllda. Efter betalning får du en QR-kod som du kan visa upp hos ombud och få frakthandlingarna utskrivna. Du kan också köpa digitala frimärken där du får en kod som du skriver på ditt brev och sen kan posta på en gul brevlåda.
Du kan beställa hem frimärken och porto med förbetalt porto, samt filateliprodukter.
Kontakta oss
Har du frågor eller funderingar om förändringarna eller om våra tjänster är du välkommen att kontakta oss på PostNord kundservice 0771 – 33 33 10.